Pokročilé metriky pro vyhodnocení

Pro vyhodnocení a vedení efektivních obsahových kampaní – především brandových a akvizičních kampaní, jejichž cílem je oslovit relevantní cílové skupiny – použijte tyto metriky:

  • Zásah (Unikátní uživatelé) 
  • Noví uživatelé (Inkrementální reach)
  • Průměrná frekvence zobrazení reklamy
  • Win rate

V administračním rozhraní Skliku si tyto metriky zobrazíte ve Sloupci přehledu (vpravo pod grafem). Zvolené nastavení je možné uložit.

Než budete pokračovat ve čtení, doporučujeme nastudovat si popis metrik v Sklik Nápovědě.

Pro vyjmenované metriky zobrazujeme data zpětně od 1. 1. 2020.
Metrika Win rate je dostupná od 10. 9. 2020.

Pro maximální využití metrik Zásahu, Frekvence a Nových uživatelů, doporučujeme vytvářet krátkodobé a jasně ohraničené kampaně

Na všechny tyto metriky je třeba pohlížet komplexně, protože se mezi sebou ovlivňují

V rámci relevantní cílové skupiny se snažte oslovit co nejvíce unikátních uživatelů – dosáhnout co největšího Zásahu.

Reklamu je důležité unikátnímu uživateli zobrazit v optimálním počtu. Tak, aby si reklamu dobře zapamatoval, ale ještě ho neobtěžovala.

K tomu slouží možnost nastavení maximální Frekvence zobrazeníreklamy jednomu uživateli za den či týden, která se vztahuje k reklamní sestavě.

Jaká je reálná průměrná frekvence zobrazení reklamy jednomu unikátnímu uživateli za sledované období, si zkontrolujte prostřednictvím metriky Průměrná frekvence zobrazení reklamy.

Jestliže je cílem obsahové kampaně akvizice nových uživatelů, vylučte retargetingový seznam uživatelů s vhodnou délkou členství, kteří váš web již v minulosti navštívili.

  • V neposlední řadě sledujte metriku Win rate. Řekne vám, jaké procento aukcí jste vyhráli.

Získáte tedy představu, jaký prostor v aukci ještě teoreticky máte k dispozici pro navýšení Zásahu unikátních uživatelů, potažmo pro navýšení výnosu.

  • Projděte si praktické příklady použití jednotlivých metrik v následující kapitolách.

Obsah tématu Obsahová síť