Založení kampaně s cílením na vlastní seznamy zákazníků
Než se pustíte do zakládání kampaní, ujasněte si, jakou segmentaci zákazníků a strategii použijete. Inspiraci najdete v předchozí kapitole Ukázky využití cílení na vlastní seznamy zákazníků.
Podle toho si rozvrhněte uspořádání kampaní a reklamních sestav.
Důležité je také, jaký formát reklamy budete vlastním seznamům zákazníků zobrazovat – formát reklamy rozhoduje o tom, jaký typ kampaně budete zakládat.
Cílem členění je přehlednost a udržení takové struktury, která vám usnadní budoucí práci s vašimi kampaněmi.
Krok 1: Nahrajte emailové adresy
Pro nahrávání emailových seznamů jsou připraveny 2 možnosti:
- Manuální nahrání seznamu ve formátu csv. Soubor musí obsahovat 1 emailovou adresu na řádek. V případě, že bude soubor obsahovat nevalidní email, např: kvetinka88.seznam.cz, bude tento záznam přeskočen/ignorován. Maximální velikost pro ručně importovaný seznam je 500 MB.
- Automatické nahrávání pomocí API viz dokumentace. Limity pro používání API jsou také popsané v dokumentaci.
Na této stránce naleznete seznam našich partnerů, kteří ve své platformě připravili vlastní workflow pomocí naší API integrace pro zajištění pohodlného importu vlastních seznamů zákazníků do Skliku.
Manuální nahrání seznamu ve formátu csv:
1. V záložce Nástroje – Retargeting vytvořte nový retargetingový seznam a zadejte Typ seznamu jako Emailový. Podrobný návod jak na to najdete v naší Nápovědě.
2. Před vlastním nahráním seznamu je potřeba odsouhlasit dodatečné podmínkypro používání této služby. Smluvní podmínkymůže v účtu přijmout jen do něj přihlášený uživatel (na základě emailu + hesla), nikoliv účet s přidělenými přístupy. K importu emailových adres fyzicky dojde až po jejich odsouhlasení.
Retargetingový seznam typu e-mailový nepracuje s cookies, je tvořen emailovými adresami.
Délku členství emailové adresy v retargetingovém seznamu určujete sami aktualizací seznamu – ať už ruční přes csv nebo automatizovanou přes API. Dobu výdeje reklamy můžete ovlivnit také nastavením doby běhu kampaně.
Inzerent může nahrát do jednoho účtu více seznamů vlastních zákazníků. Může tak segmentovat, což vřele doporučujeme, pokud jsou jednotlivá publika dostatečně veliká.
Speciální emailový seznam vlastních zákazníků začne zobrazovat publika (karta Nástroje – Retargeting) až ve chvíli, kdy bude přiřazený alespoň v jedné reklamní sestavě.
Retargetingový seznam založený na emailových adresách nejde vložit do kombinace s jiným retargetingovým seznamem a není možné ho vyloučit z vyhledávání. Více informací o chování tohoto typu retargetingového seznamu si nastudujte v Nápovědě.
Krok 2: Založte kampaň
- V administračním rozhraní Skliku založte kampaň. Typ kampaně zvolte podle toho, jaký formát reklamy budete vlastním seznamům zákazníků zobrazovat.
Vlastní seznamy zákazníků lze kombinovat se všemi typy podporovaných reklamních formátů.
Dynamický bannerlze kombinovat. - Zadejte vhodný název kampaně, abyste i při jejich větším počtu neztráceli ve vašem účtu přehled a mohli je v případě potřeby snadno filtrovat.
- Podle vaší strategie zvolte vhodný platební model. Pokud je vaším cílem přivést zákazníky na web, doporučujeme zvolit platební model CPC. Platební model CPT zvolte, pokud chcete dosáhnout co největšího zásahu vašich zákazníků a v případě, že plánujete nasazovat formát Branding. Pro Videoreklamu je potom kampaň s platebním modelem CPT nutnost.
- Nastavte maximálně povolený denní rozpočet kampaně. Tuto hodnotu lze později v Nastavení kampaně kdykoliv upravit
Doporučení k nastavení denního rozpočtu kampaně
Stejně jako u jiných typů cílení dbejte na to, aby byl dostatečný poměr mezi max. CPC/CPT a nastaveným denním rozpočtem.
Podívejte se, jaký poměr denní rozpočet : maximální CPT/CPC doporučujeme dodržet.
Doporučení k nastavení Frekvence zobrazení reklamy
Zadáním Frekvence zobrazení reklamy nastavujete maximální počet zobrazení reklamy jednomu uživateli za den či týden. Obecně platí, že čím vizibilnější formát reklamy, tím nižší frekvenci zobrazení můžete nastavit.
Frekvenci zobrazení můžete nastavit také na úrovni reklamních sestav. Systém se řídí hodnotou nastavenou na nejnižší možné úrovni – pokud je frekvence zobrazení zadaná u kampaně i reklamní sestavy, systém se bude řídit hodnotou zadanou u reklamní sestavy.
Podívejte se, jakou frekvenci zobrazení doporučujeme nastavit pro jednotlivé typy cílení a formáty reklamy.
Po založení kampaně doporučujeme vrátit se do jejího Nastavení a zadat další užitečné parametry kampaně.
Krok 3: Vytvořte reklamní sestavu
- Po nastavení kampaně založte reklamní sestavu/y. Cílení na vlastní seznamy zákazníků doporučujeme mít v samostatné reklamní sestavě. Pokud byste ho vložili do sestavy spolu s dalším cílením, systém by cílil na kombinaci obou cílení.
- Zadejte název reklamní sestavy. Nezapomeňte sestavy správně pojmenovat, abyste i při jejich větším počtu neztráceli přehled a mohli je snadno filtrovat podle názvu.
- Zadejte max. CPC/CPT sestavy. V nastavení sestavy zadejte maximální cenu za proklik / cenu za tisíc zobrazení podle toho, jaký platební model jste zvolili v nastavení kampaně.
Doporučení k nastavení max. CPC/CPT
S vyšší max. CPC/CPT roste zásah uživatelů – s vyšší max. CPC/CPT spíše oslovíte v požadované frekvenci zobrazení zadanou cílovou skupinu a dosáhnete svého cíle.
Dbejte na to, aby byl dostatečný poměr mezi max. CPC/CPT a nastaveným denním rozpočtem. Podívejte se, jaký poměr denní rozpočet : maximální CPT/CPC doporučujeme dodržet.
Možnost úpravy frekvence zobrazení uživateli u sestavy
Frekvenci zobrazení reklamy jednomu uživateli za den či týden můžete upravovat nejen pro celou kampaň, ale i pro jednotlivé reklamní sestavy.
Krok 4: Přiřaďte reklamní sestavě seznam vlastních zákazníků
Pokud již máte připravené emailové seznamy uživatelů a vytvořili jste kampaň s příslušnými sestavami, je dalším krokem přiřazení emailového retargetingového seznamu/seznamů.
To provedete stejně snadno jako u běžného retargetingu po prokliku do příslušné reklamní sestavy v záložce Retargeting.
Možnosti zadání max. CPC/CPT pro zvolené RTG seznamy/kombinace
Zde můžete kromě vkládání jednotlivých seznamů měnit jejich cenu za proklik (případně cenu za tisíc zobrazení). Pokud budete v jedné sestavě využívat několik retargetingových seznamů, můžete jim zadat rozdílnou CPC/CPT.
Pokud je CPC/CPT zadaná pro reklamní sestavu i pro emailový RTG seznam, systém se řídí hodnotou zadanou u RTG seznamu.
Krok 5: Zadejte do reklamní sestavy reklamy
Aby se inzerce mohla začít zobrazovat, zbývá vám poslední krok, kterým je vložení reklam do sestav.
Reklamy nahrajete snadno po prokliku do reklamní sestavy v záložce Reklamy (můžete postupovat podle návodu v Sklik Nápovědě).
Pro oslovení uživatelů můžete využívat všechny formáty reklamy obsahové sítě, nedoporučujeme ale kombinovat s Dynamickým retargetingem.