Založení kampaně s Dynamickým bannerem
Před založením kampaně si rozmyslete, co je cílem vaší kampaně a tomu přizpůsobte její nastavení.
Pro DB doporučujeme založit zcela novou kampaň.
Důležité je především zvolené cílové skupině uživatelů zobrazovat relevantní nabídku.
Příklad:
- Ženám s dlouhodobým Zájmem o Módu budete zobrazovat nabídku módního e-shopu.
- Uživatelům se Zájmem o koupi mobilního telefonu budete nabízet výběr mobilních telefonů.
- Na webech s Tématem Krása a kosmetika budete propagovat bio kosmetiku.
- Jako prodejce dětských hraček budete uživatelům, kteří u vás nakoupili elektrické autíčko před 60 dny, zobrazovat nabídku dalších zajímavých hraček pro kluky.
Krok 1: Zkontrolujte váš DRTG seznam
V záložce Retargeting se automaticky vytvoří retargetingový seznam DRTG – návštěvníci produktů / DRTG – návštěvníci kategorií s názvem provozovny. V případě, že máte provozoven více, vytvoříte si více DRTG seznamů.
Výchozí doba platnosti je 7 dní. Tato doba znamená, jak dlouho po opuštění obchodu budete uživatele oslovovat. Můžete ji změnit. Mějte však na vědomí, že příliš dlouhá doba může snižovat efektivitu kampaně a uživatele obtěžovat.
V případě, že máte více Provozoven, systém vytvoří více odpovídajících DRTG seznamů.
Krok 2: Logo na Firmy.cz
Ujistěte, že máte v administraci Firem.cz vložené obdélníkové logo u vámi vybrané Provozovny.
Tento krok můžete přeskočit, pokud již máte nasazený Dynamický retargeting.
Krok 3: Vytvořte Šablonu Dynamického banneru
V administraci Sklik vytvořte v záložce Nástroje – Šablony vlastní Šablonu. Systém vás sám procesem vytvoření Šablony provede.
Před nastavením šablony vám doporučujeme si nastudovat Doporučení pro design šablony.
TIP: Přečtěte si náš článek jak využít šablony v praxi.
Krok 4: Založte kampaň
- V administračním rozhraní Skliku vyberte možnost Vytvořit kampaň, zvolte Produktovou kampaň a typ inzerce Dynamický banner.
- Zadejte vhodný název kampaně, abyste i při jejich větším počtu neztráceli ve vašem účtu přehled a mohli je v případě potřeby snadno filtrovat podle názvu.
- Zvolte vhodnou variantu platebního modelu kampaně (CPC/CPT).
- Nastavte maximálně povolený denní rozpočet kampaně. Tuto hodnotu lze později v Nastavení kampaně kdykoliv upravit.
Doporučení: Denní budget kampaně a Frekvence zobrazení reklamy
Dbejte na to, aby byl dostatečný poměr mezi max. CPC/CPT a nastaveným denním rozpočtem. Pokud se vám kampaně vyplácí, měl by být denní rozpočet nastavený alespoň o 20 % výše, než je průměrná denní investice, aby nedošlo k omezení kampaní v případě zvýšené poptávky (například v sezóně).
Podívejte se, jaký poměr denní rozpočet : maximální CPT/CPC doporučujeme dodržet.
Aby byl Zásah uživatelů efektivní, měl by se počet zobrazení reklamy jednomu uživateli blížit optimální hodnotě – aby si uživatel reklamu zapamatoval, ale zároveň ho neobtěžovala.
TIP: Doporučená frekvence zobrazení pro šablonu DRTG je 3 – 5 zobrazení na den, respektive 20 – 30 zobrazení na týden.
A jakou frekvenci zobrazení doporučujeme nastavit pro jednotlivé typy cílení a formáty reklamy?
V rozhraní Skliku si ve Sloupci přehledů můžete navolit metriky vhodné pro sledování výkonu obsahových kampaní. Mezi nimi také tzv. Průměrnou frekvenci zobrazení reklamy.
Průměrná frekvence zobrazení vám ukáže, kolikrát v průměru se ve sledovaném období unikátnímu uživateli (cookie) daná kampaň/sestava/reklama zobrazila. Můžete se tak přesvědčit, zda se blíží doporučené hodnotě.
Krok 5: Vytvořte reklamní sestavu
Po nastavení kampaně založte reklamní sestavu/y. Nezapomeňte sestavy vhodně pojmenovat, abyste i při jejich větším počtu neztráceli v účtu přehled a mohli je snadno filtrovat podle názvu.
Zadejte max. CPC/CPT sestavy. V nastavení sestavy zadejte maximální cenu za proklik nebo cenu za tisíc zobrazení reklamy – podle zvoleného platebního modelu v nastavení kampaně.
Doporučení k nastavení CPC/CPT
Sestava si automaticky přebírá hodnotu max. CPC/CPT z nastavení kampaně. Lze však upravit výši max. CPC/CPT i na úrovni sestavy, čímž toto nastavení dostává přednost. Dále lze hodnotu nastavit individuálně i na úrovni cílení, věku, pohlaví, zařízení, ale o tom více zde.
S vyšší max. CPC/CPT roste zásah uživatelů, tedy spíše oslovíte v požadované frekvenci zobrazení zadanou cílovou skupinu a dosáhnete svého cíle. Doporučujeme především zpočátku CPC nastavit obezřetně a nabídky upravovat podle dosahovaného výkonu.
TIP: Protože konverzní poměr tohoto cílení bude pravděpodobně o něco nižší než u klasického DRTG, doporučujeme pro začátek nastavit CPC nižší než u stávajícího DRTG.
Nabídku max. CPC/CPT můžete u Dynamického banneru zadat na více úrovních (reklamní sestava, cílení, Produktová skupina,…). Systém se vždy bude řídit nabídkou zadanou na nejnižší možné úrovni.
Krok 6: Zadejte do reklamní sestavy typ cílení
Pokud jste vytvořili kampaň s reklamními sestavami, přichází na řadu zadání typu cílení.
Po prokliku do reklamní sestavy zvolíte záložku příslušného typu cílení a toto cílení reklamní sestavě přiřadíte s konkrétní položkou (RTG seznam, KW, Téma atd.).
Postup pro jednotlivé typy cílení najdete zde:
Testujte a vyhodnocujte
Do jedné reklamní sestavy můžete zadat více cílení jednoho druhu (více různých Zájmů o koupi, více různých Témat, více různých Zájmů a podobně), systém bude po čase ve výdeji upřednostňovat cílení více relevantní pro uživatele.
Pokud do jedné reklamní sestavy zadáte více různých druhů cílení (například Umístění a Zájmy, Umístění a Retargeting), vytvoříte jejich kombinaci a výdej omezíte.
Vyloučení stávajících uživatelů u akvizičních kampaní
U kampaní, jejichž cílem je akvizice, doporučujeme vyloučit retargetingový seznam (RTG seznam) se všemi návštěvníky webu. Reklama se bude zobrazovat jen uživatelům, kteří na webu inzerenta dosud nebyli.
RTG seznamy můžete vyloučit na úrovni reklamních sestav (záložka Retargeting po prokliku do reklamní sestavy) i celých kampaní (záložka Retargeting po prokliku do kampaně).
Určitě začněte tím, že vyloučíte RTG seznam uživatelů, kteří provedli v posledním libovolném období konverzi.
Krok 7: Přiřaďte reklamní sestavě Šablonu Dynamického banneru
To provedete snadno po prokliku do reklamní sestavy v záložce Šablony.
Šablon je možné nastavit více a testovat jejich výkon. Oddělené statistiky za jednotlivé Šablony si můžete v rozhraní Skliku kdykoliv zobrazit.
Můžete testovat, která Šablona přinese větší CTR nebo konverzní poměr. Zároveň si můžete zvolit preferovaný způsob střídání šablon.
Krok 8: Nastavte Produktovou skupinu
Produktové skupiny zadáváte po prokliku do reklamní sestavy v záložce Produktová skupina.
Produktové skupiny jsou vybrané parametry propsané z vašeho XML feedu na Zboží.cz a díky tomu vybíráte, které produkty budete v Dynamickém banneru inzerovat.
- Například CATEGORYTEXT, MANUFACTURER, PRICE_VAT, Štítky 1 a 2.
Při vytváření nové Produktové skupiny je nutné vybrat správnou Provozovnu vašeho e-shopu. Systém vám sám nabídne Provozovny, které se k danému účtu Zboží.cz vážou.
Postup nastavení:
- Vybrat provozovnu
- Zadat název Produktová skupiny – pro správnou orientaci a přehlednost
- Vyhledat v rollupu parametry a checkboxem vybrat libovolné – podle kterého parametru z feedu budete inzerované produkty filtrovat
- (nepovinné) Možnost zadání max. CPC/CPT Produktové skupiny