Založení Outstream videokampaně
Před samotným založením videokampaně si ujasněte, co je jejím cílem a jakým způsobem budete tyto kampaně vyhodnocovat.
Videokampaně mají zcela odlišné cíle než běžné výkonnostní kampaně a proto by měly být vyhodnocovány odděleně od ostatních kampaní.
Krok 1: Založte kampaň
Instream a Outstream videoreklamu doporučujeme nasazovat do samostatných kampaní – budete mít lepší kontrolu nad rozpočty a výkonem vaší reklamy, kampaně mohou mít také odlišné cíle. Pokud vám však více vyhovuje mít oba typy videoreklamy v jedné kampani, je to možné.
- V administračním rozhraní Skliku založte Videokampaň.
- Zadejte vhodný název kampaně, abyste i při jejich větším počtu neztráceli přehled v účtu a mohli kampaně snadno filtrovat podle názvu.
- Nastavte maximálně povolený denní rozpočet. Tuto hodnotu lze později v Nastavení kampaně kdykoliv upravit.
- Po založení kampaně doporučujeme vrátit se do jejího Nastavení a zadat další užitečné parametry kampaně, jako jsou Začátek a konec kampaně nebo maximální denní Frekvence zobrazení reklamy jednomu uživateli.
- V nastavení kampaně, Ostatní nastavení zvolte Výběr formátu pouze Outstream.
Doporučení k nastavení denního rozpočtu kampaně
Dbejte na to, aby byl dostatečný poměr mezi cenou za tisíc zobrazení (CPT) a nastaveným denním rozpočtem. Podívejte se, jaký poměr denní rozpočet : CPT doporučujeme dodržet.
Pokud je váš rozpočet omezený, zvažte nastavení výdeje kampaní pouze na vybrané hodiny nebo dny v týdnu prostřednictvím časového plánování. Rozhodujte se vždy na základě dostatečného množství relevantních dat.
Doporučení k nastavení Frekvence zobrazení reklamy
Aby byl Zásah reklamy efektivní, měl by se počet zobrazení videoreklamy jednomu uživateli blížit optimální hodnotě – aby si uživatel reklamu zapamatoval, ale zároveň ho neobtěžovala.
Doporučená maximální hodnota Frekvence zobrazení uživateli záleží na cíli kampaně. Frekvenci zobrazení reklamy můžete omezit na 1 den či týden – více k tomu najdete v Sklik Nápovědě.
V rozhraní Skliku si ve Sloupci přehledů můžete navolit metriky vhodné pro sledování výkonu Obsahové sítě. Mezi nimi také tzv. Průměrnou frekvenci zobrazení reklamy.
Průměrná frekvence zobrazení vám ukáže, kolikrát v průměru se ve sledovaném období unikátnímu uživateli (cookie) daná kampaň/sestava/reklama zobrazila. Můžete se tak přesvědčit, zda se blíží doporučené hodnotě.
Krok 2: Založte reklamní sestavu
- Po nastavení kampaně založte reklamní sestavu/y.
- Zadejte název reklamní sestavy. – Nezapomeňte sestavy vhodně pojmenovat, abyste i při jejich větším počtu neztráceli přehled a mohli je snadno filtrovat podle názvu.
- Zadejte Výchozí cenu za tisíc zobrazení (CPT) sestavy.
Frekvence zobrazení sestavy
Frekvenci zobrazení reklamy jednomu uživateli za den či týden můžete upravovat nejen pro celou kampaň, ale i pro jednotlivé reklamní sestavy.
Frekvence zobrazení sestavy má přednost před frekvencí zobrazení nastavenou na úrovni kampaně.
Krok 3: Zadejte do reklamní sestavy typ reklamy
- V dalším kroku vyberte, jaký typ videoreklamy chcete nastavit.
- Nahrajte nový video soubor nebo vyberte již dříve nahraný z knihovny videí a zadejte jeho cílovou URL. Videoreklamu pojmenujte.
Nastavení titulků
U Outstream videoreklamy doporučujeme používat titulky. Sklik umožňuje při nahrávání video souboru nastavit funkci automatické titulkování.
Ve výchozím stavu je generování titulků zapnuté. Volbu je možné měnit pouze tehdy, dokud se nenahraje video soubor, potom už úprava nastavení není možná (případně můžete video smazat, nastavení změnit a video znovu nahrát).
- Automatické titulky vypněte, pokud už vaše videoreklama titulky obsahuje.
- Generování titulků není okamžité, titulky mohou být dostupné až několik hodin po nahrání videa.
- Text titulků je generován automaticky a výsledek je vždy zkontrolován a případně upraven člověkem pro maximální přesnost překladu. Přesto nelze zaručit, že bude vždy text titulků 100% shodný se zvukovou stopou videa. Doporučujeme výsledek vždy zkontrolovat.
- Ověřit si dostupnost a výslednou podobu titulků můžete přímo v náhledu videoreklamy ve vašem účtu, stačí zapnout zobrazení titulků kliknutím na příslušnou ikonu v přehrávači.
Krok 4: Zadejte do reklamní sestavy typ cílení
Pokud jste vytvořili kampaň s reklamní sestavou a videem, přichází na řadu zadání typu cílení.
Vyberte si cílení, které vystihuje vaši cílovou skupinu. Především pokud máte omezený rozpočet, je lepší cílení zúžit/upřesnit – videoreklamu zacílit na uživatele s vhodným zájmem, než zacílit na všechny uživatele bez rozdílu.
- Po prokliku do reklamní sestavy zvolíte záložku příslušného typu cílení a toto cílení reklamní sestavě přiřadíte.
Postup pro jednotlivé typy cílení najdete zde:
Přečtěte si, jak vaši inzerci v Obsahové síti zacílit podle Pohlaví. A jak můžete případně cílení navzájem kombinovat.
TIP: U kampaní, jejichž cílem je akvizice, doporučujeme vyloučit retargetingový seznam (RTG seznam) se všemi návštěvníky webu. Reklama se bude zobrazovat jen uživatelům, kteří na webu inzerenta dosud nebyli.
RTG seznamy můžete vyloučit na úrovni reklamních sestav (záložka Retargeting po prokliku do reklamní sestavy) i celých kampaní (záložka Retargeting po prokliku do kampaně).
Možnost zadání CPT pro typ cílení
Cenu za tisíc zobrazení můžete nastavit nejen pro reklamní sestavy, ale také pro zvolené typy cílení. CPT zadaná na úrovni typu cílení má přednost před CPT nastavenou u reklamní sestavy.