Založení Obsahové kampaně

Strukturu a názvy obsahových kampaní je dobré připravit si předem. Cílem členění je přehlednost a udržení struktury, která vám usnadní práci s kampaněmi.

Dodržujte při tom především tyto zásady:

  • Oddělujte různé Typy cílení – pokud záměrně nechcete cílit na jejich kombinaci – do samostatných kampaní či reklamních sestav.
    Díky tomu získáte lepší přehled o výsledcích konkrétních cílení a optimalizace bude přesnější. Každé cílení tím zároveň dostane stejnou šanci. Vyhnete se situaci, kdy při více cílení v jedné kampani bude dominovat jedno nejsilnější a vyčerpá většinu rozpočtu.
  • Oddělujte různé Formáty reklam do samostatných kampaní či reklamních sestav.
    Díky tomu získáte lepší přehled o výsledcích jednotlivých cílení a formátů a jejich optimalizace bude přesnější. Získáte přesnější odhad na požadavky na jinou výši max. CPC/CPT, rozdílnou frekvenci zobrazení a podobně.
    Každý formát reklamy vyžaduje jinou výši nastavení ceny (max. CPC/CPT).
  • Kampaně, reklamní sestavy a reklamy vhodně pojmenujte tak, abyste se v nich snadno orientovali a mohli využít možnosti filtrování v Skliku.

Ukázka struktury obsahové kampaně

Na obrázcích níže najdete ukázku dvou z mnoha možných pojetí struktury stejné obsahové kampaně.

Struktura OS kampaní Verze 1 – vhodná struktura v případě nízkého rozpočtu
Struktura OS kampaní Verze 1 – vhodná struktura v případě nízkého rozpočtu
Vhodná struktura v případě dostatečného rozpočtu
Vhodná struktura v případě dostatečného rozpočtu

Krok 1: Založte kampaň

  1. V administračním rozhraní Skliku založte typ kampaně Obsahová kampaň.
  2. Zadejte vhodný název kampaně, abyste i při jejich větším počtu neztráceli přehled v účtu a mohli kampaně snadno filtrovat podle názvu.
  3. Zvolte vhodnou variantu platebního modelu kampaně (CPC/CPT).
  4. Nastavte maximálně povolený denní rozpočet. Tuto hodnotu lze později v Nastavení kampaně kdykoliv upravit. Dbejte na to, aby byl dostatečný poměr mezi max. CPC/CPT a nastaveným denním rozpočtem.

Podívejte se, jaký poměr denní rozpočet : maximální CPT/CPC doporučujeme dodržet.

Po založení kampaně doporučujeme vrátit se do jejího Nastavení a zadat další užitečné parametry kampaně, jako jsou:

TIP: Při založení nové kampaně zvolte způsob střídání inzerátů Rovnoměrný. Díky tomu všechny reklamy dostanou stejnou šanci. Po dostatečné době a s dostatkem dat můžete střídání změnit například na Optimalizovaně dle CTR.

Doporučení k nastavení Frekvence zobrazení reklamy

U obsahových kampaní pracujte především s Frekvencí zobrazení reklamy, která určuje maximální počet zobrazení reklamy jednomu uživateli za den, případně týden.

Přednastavená hodnota je 10 zobrazení/den a je možné ji libovolně měnit.

Frekvence zobrazení nastavená na úrovni kampaně se vztahuje ke každé reklamní sestavě v ní zvlášť – pokud jsou v kampani 3 reklamní sestavy a kampani nastavíte 10 zobrazení denně, reklama se může zobrazit jednomu uživateli až 30x.

Pokud se rozhodnete omezit počet zobrazení v rámci týdenního okna, je třeba si funkci v Nastavení kampaně přepnout z denní na týdenní.

Frekvenci zobrazení nastavujte vzhledem k použitému typu cíleníformátu reklamy. Obecně platí, že čím vizibilnější formát reklamy, tím nižší frekvenci zobrazení můžete nastavit.

Frekvenci zobrazení můžete nastavit také na úrovni reklamních sestav. Systém se řídí hodnotou nastavenou na nejnižší možné úrovni – pokud je frekvence zobrazení zadaná u kampaně i reklamní sestavy, systém se bude řídit hodnotou zadanou u reklamní sestavy.

Podívejte se, jakou frekvenci doporučujeme nastavit pro jednotlivé typy cílení a formáty reklamy.

Krok 2: Založte reklamní sestavu

  1. Po nastavení kampaně založte reklamní sestavu.
  2. Zadejte název reklamní sestavy – Nezapomeňte sestavy vhodně pojmenovat, abyste i při jejich větším počtu neztráceli přehled a mohli je snadno filtrovat podle názvu.
  3. Zadejte max. CPC/CPT sestavy 

Doporučení k nastavení CPC/CPT reklamy

S vyšší max. CPC/CPT roste zásah uživatelů – s vyšší max. CPC/CPT spíše oslovíte v požadované frekvenci zobrazení zadanou cílovou skupinu a dosáhnete svého cíle.

Dbejte na to, aby byl dostatečný poměr mezi max. CPC/CPT a nastaveným denním rozpočtem. Podívejte se, jaký poměr denní rozpočet : maximální CPT/CPC doporučujeme dodržet.

Frekvence zobrazení sestavy

Jak jsme vysvětlili, Frekvenci zobrazení reklamy jednomu uživateli za den nebo týden můžete upravovat nejen pro celou kampaň, ale i pro jednotlivé reklamní sestavy.

Krok 3: Zadejte do reklamní sestavy typ cílení

Pokud jste vytvořili kampaň s reklamními sestavami, přichází na řadu zadání typu cílení. Po prokliku do reklamní sestavy zvolíte záložku příslušného typu cílení a toto cílení reklamní sestavě přiřadíte.

Postup pro jednotlivé typy cílení najdete zde:

Pokud do jedné reklamní sestavy zadáte více různých typů cílení (například Umístění a Zájmy, Umístění a Retargeting), vytvoříte jejich kombinaci.

Pokud cílení nechcete kombinovat, je nutné různé druhy cílení zadávat do samostatných reklamních sestav.

Zadání více typů cílení – ale jednoho druhu – do jedné reklamní sestavy (například více různých Zájmů nebo více různých Umístění, a podobně) je v pořádku – na rozdíl od příkladu výše nevzniká jejich průnik.

Možnosti zadání CPC/CPT pro typ cílení

Cenu za proklik/za tisíc zobrazení můžete nastavit nejen pro reklamní sestavy, ale také pro zvolené typy cílení. Pokud je zadaná max. CPC/CPT na úrovni reklamní sestavy i typu cílení, systém se bude řídit hodnotou zadanou na nižší úrovni – tj. částkou zadanou u typu cílení.

Možnost zadání filtru Pohlaví

Přečtěte si, jak vaši inzerci v Obsahové síti můžete zacílit podle Pohlaví.

Krok 4: Zadejte do reklamní sestavy inzeráty

Inzeráty do reklamní sestavy nahrajte podle návodu v Sklik Nápovědě.

Při nahrávání inzerátů nezapomeňte, že jednotlivé formáty reklam je vhodné mít v samostatných reklamních sestavách nebo v samostatných kampaních.

Každý formát reklamy totiž vyžaduje jinou výši max. CPC nebo CPT – nastavení a optimalizace bude přesnější a navíc budete mít lepší přehled o výkonnosti jednotlivých formátů.


Obsah tématu Obsahová síť