Krok 2: Vytvořte RTG seznamy a/nebo RTG kombinace

Funkci Sklik Retargeting naleznete v administračním rozhraní Skliku v záložce NástrojeRetargeting.

  • Seznam vytvoříte kliknutím na tlačítko „Vytvořit seznam“.
  • Zvolte si název retargetingového seznamu.
  • Trvání členství – zde určíte, jak dlouho bude uživatel od návštěvy určité URL v seznamu zahrnut. S každou novou návštěvou uživatele, která odpovídá definici seznamu / kombinace se jeho členství v seznamu obnovuje. Délka členství může být v rozsahu 1 – 540 dní. Základní doporučená hodnota je 30 dní. Pokud chcete cílit déle, zvažte velmi pečlivě, zda tím uživatele nebudete zbytečně obtěžovat a nesnížíte tak efektivitu svojí reklamy.
  • Počáteční velikost retargetingového seznamu – zvolte si, zda chcete začít s prázdným seznamem, nebo zda chcete zahrnout i minulé návštěvníky. V prvním případě budete cílit na uživatele, kteří přišli na vybraná URL až po vytvoření seznamu. Při zahrnutí minulých návštěvníků pak budete cílit i na uživatele, kteří stránky navštívili před vytvořením seznamu a to zpětně dle trvání členství, které jste nastavili v předchozím kroku (podmínkou je, že v daném období musel být na stránkách již umístěn retargetingový kód).
  • Zahrnout návštěvníky na všech URL s kódem – tato volba slouží k vytvoření seznamu, který obsáhne všechna URL Vašeho webu bez toho, abyste museli jednotlivé URL vypisovat podmínkami.

V dalších třech podkapitolách popisujeme, jakým způsobem můžete RTG seznamy definovat.

Postup s praktickou ukázkou, jak RTG seznamy a kombinace vytvořit, najdete v Sklik Nápovědě.

RTG kombinace

Prostřednictvím retargetingové kombinace vytvoříte složitější podmínky, než nabízí samotné retargetingové seznamy.

Chcete-li vytvořit kombinaci seznamů, klikněte na tlačítko „Vytvořit novou kombinaci“.

Příklad: Chcete cílit nabídku příslušenství na uživatele, kteří si před týdnem zakoupili nějaký produkt. Cílit na ně chcete po dobu jednoho týdne.

Vytvoříte dva seznamy, jeden bude zahrnovat uživatele, kteří zakoupili produkt s časovou platností 7 dní a druhý taktéž, ale s časovou platností 14 dní. Poté vytvoříte kombinaci, která bude zahrnovat zákazníky, kteří se ocitli ve 14 denním seznamu a zároveň nejsou v 7 denním.

RTG kombinaci vytvoříte zkombinováním již existujících retargetingových seznamů. Praktickou ukázku najdete v naší Nápovědě.


Obsah tématu Retargetingové kampaně