Retargetingové seznamy

Návštěvníky webu sbíráte do tzv. retargetingových seznamů prostřednictvím retargetingového kódu.

Díky retargetingovému kódu si systém zapamatuje, které URL každý konkrétní uživatel vašeho webu navštívil.

Nasbíraným uživatelským seznamům potom zobrazujete vaši reklamu. A to ve chvíli, kdy se tito uživatelé pohybují na českých webech, které jsou součástí Obsahové sítě Skliku (více než 3 tisíc webů) – například si na těchto webech můžou číst články.

Retargetingové seznamy pro:

Doporučení k nastavení Trvání členství v seznamu

Při vytváření RTG seznamů zadáváte mimo jiné tzv. Trvání členství. To znamená, jak dlouho bude uživatel od návštěvy určité URL v seznamu zahrnut.

Hodnota Trvání členství může být v rozmezí 1 – 540 dnů, defaultně je nastaveno 30 dnů.

Pokud nastavíte příliš nízký počet dní, nevyužijete plný potenciál RTG seznamu.

Pokud nastavíte příliš vysoký počet dní, může vaše reklama uživatele obtěžovat a opět tak snížíte efektivitu vaší reklamy.

Délka Trvání členství se odvíjí od toho, k jakému účelu chcete retargeting využít. Nejčastěji se jedná o:

  • Dokončení nákupu

V takovém případě je ideální delší časové období rozdělit do více kratších časových úseků.

Pro určení vhodných časových rozpětí je ideální čerpat z dat analytických nástrojů (např. Google Analytics), ve kterých je možné zjistit, po jak dlouhé době uživatelé nejčastěji nakupují. 

  • Opakovaný nákup

Pokud nabízíte produkty, které uživatelé nakupují pravidelně (spotřební zboží typu krmiva, kontaktní čočky atd.), můžete Retargeting využít k přesvědčení uživatele, aby opětovně nakoupil právě u vás.

Délka členství se v tomto případě odvíjí od toho, po jak dlouhé době uživatel potřebuje koupit další balení produktu. Ideální je začít oslovovat uživatele chvíli předtím, než dříve zakoupený produkt vypotřebují.

Vyloučení RTG seznamů/kombinací

Retargetingové seznamy a kombinace můžete rovněž vyloučit.

Vyloučení RTG seznamů/kombinací vám umožní zvýšit efektivitu Retargetingu a použít některé z pokročilejších způsobů cílení.

Seznamy/kombinace můžete vyloučit na úrovni reklamních sestav i celých kampaní.

Pokud stejný RTG seznam, na který cílíte v reklamní sestavě, vyloučíte na úrovni celé kampaně, vaše reklama se nebude zobrazovat.

Vyloučení RTG seznamů/kombinací se stejně jako jejich vkládání provádí v záložce Retargeting. Názornou ukázku najdete v naší Nápovědě.

Rozdělení jednoho delšího RTG seznamu na více kratších časových úseků

Doporučujeme rozdělit RTG seznamy na více kratších časových úseků za účelem zvýšení efektivity vaší inzerce.

Jak RTG seznamy rozdělíte? Na výběr máte dva postupy:

  1. Použijete vyloučení RTG seznamů.
  2. Vytvoříte RTG kombinace.

Ukázka:

Pracujete s retargetingovým seznamem náštěvníků kategorie webu Dřevěné hračky a rozhodli jste se pro rozdělení publika s celkovou délkou trvání členství 14 dní, např. na: uživatele v časovém období 0 – 3 dny od návštěvy, uživatele za 4 – 7 dní od návštěvy a na uživatele 8 – 14 dní od návštěvy.

Postup 1 – vyloučení RTG seznamů:

  1. V záložce NástrojeRetargeting vytvoříte tyto RTG seznamy návštěvníků kategorie Dřevěné hračky:

Návštěvníci 3 d

Návštěvníci 7 d

Návštěvníci 14 d

  1. Vytvoříte reklamní sestavy:

Návštěvníci 0 – 3 d

Návštěvníci 4 – 7 d

Návštěvníci 8 – 14 d

  1. Reklamní sestavě:

Návštěvníci 0 – 3 d – přiřadíte RTG seznam Návštěvníci 3 d

Návštěvníci 4 – 7 d – přiřadíte RTG seznam Návštěvníci 7 d a vyloučíte RTG seznam Návštěvníci 3 d

Návštěvníci 8 – 14 d – přiřadíte RTG seznam Návštěvníci 14 d a vyloučíte RTG seznam Návštěvníci 7 d

Postup 2 – použití RTG kombinace:

V prvním kroku vytvoříte stejné RTG seznamy jako v Postupu 1 a z nich rovnou vytvoříte RTG kombinace po vzoru ukázky v Sklik Nápovědě.

Tyto RTG kombinace pak přiřadíte příslušným reklamním sestavám. Na rozdíl od Postupu 1 neprovádíte vyloučení kratšího RTG seznamu na úrovni reklamní sestavy, vyloučení je zajištěné prostřednictvím RTG kombinace.

Vyloučení uživatelů, kteří již nakoupili

Nejčastěji se v RTG vylučují uživatelé, kteří již provedli nákup. Reklama má díky tomu vyšší efektivitu, neobtěžuje ty, kteří již nakoupili.

Ukázka:

Sestava Krmivo pro psy 0-3 dny obsahuje návštěvníky kategorie webu krmivo pro psy za poslední 3 dny. Zároveň je v sestavě vyloučen seznam uživatelů, kteří za poslední 3 dny provedli nákup = byli na URL, na kterou jsou uživatelé přesměrovaní po dokončení objednávky.

Reklama se tedy zobrazuje jen návštěvníkům kategorie krmivo pro psy za poslední 3 dny, kteří však v těchto 3 dnech na e-shopu ještě nenakoupili.

Vyloučení návštěvníků webu z obsahových kampaní

RTG seznamy/kombinace můžete vyloučit také u jakýchkoliv dalších obsahových kampaní Skliku.

Pokud například vyloučíte z jiných obsahových kampaní RTG seznam všech návštěvníků vašeho webu za poslední rok, vaše reklama se bude zobrazovat jen „novým“ uživatelům – těm, kteří v posledním roce na vašem webu nebyli.


Obsah tématu Retargetingové kampaně